Laman Rujukan Lagu Untuk Anda!

Friday, December 12, 2014

LAGU TERBAIK KUMPULAN NASYID (MALAYSIA) - BAHAGIAN 2

6. "Kasih Kekasih" oleh In-Team

"Sebelum diijabkabulkan, syariat tetap membataskan. Pelajari ilmu rumahtangga agar kita lebih bersedia menuju hari yang bahagia. Kau tahu ku merinduimu. Ku tahu kau menyintaiku oh kasih. Bersabarlah sayang, saat indah kan menjelma jua. Kita akan disatukan dengan ikatan pernikahan oh kasih. Di sana kita bina tugu cinta mahligai bahagia."


7. "Hanya Tuhan Yang Tahu" oleh UNIC

"Oh tuhanku, berikanlah ketenangan abadi untukku menghadapi resahnya hati ini mendambakan kasih insan yang ku sayang. Di hati ini hanya Tuhan yang tahu. Di hati ini aku rindu padamu. Tulus sanubari menantikan hadirmu. Hanyalah kau gadis pilihanku."


8. "Erti Persahabatan Ini" oleh DeHearty

"Masih segar di ingatanku sentiasa, kenangan menggamit rasa. Tempuhi onak dan duri, itulah yang diharungi. Janji yang telah kita bina tetap kekal dan abadi. Marilah suburkan kembali hubungan dengan kejujuran. Leraikan segala impian, buktikan dengan keikhlasan. Moga persahabatan ini mengajar erti kehidupan dalam rahmat Tuhan yang Esa. Bahagia selamanya."


9. "Tika Dinihari" oleh Devotees

"Ya Allah Tuhanku yang merubahkanku. Tetapkanlah hatiku. Moga sentiasa dalam agamaMu, jua taat akan perintahMu. Tuhan, usah bebankan kami dengan bebanan yang berat seperti yang pernah Kau berikan kepada umat yang terdahulu dari kami. Tuhan, jangan pikulkan kami yang tidak kami terdaya. Maafkan salah kesilapan. Ampunkanlah dosa-dosa. Rahmatilah kami."


10. "Damai Yang Hilang" oleh NowSeeHeart

"Anak-anak kecil menggoncangkan ibunya yang lemah longlai tak lagi bernyawa. Jeritan suara batinnya tak siapa mendengarnya."


No comments: